Perth 2018

Percutian bersama keluarga dan kawan2 di Perth Australia amatlah menyeronokkan ... cuaca yang nyaman dan sedikit sejuk membuatkan tidak terasa penatnya meneroka tempat2 menarik di perth


pinnacles desert









POKOK INI KALAU DARI DEKAT KELIHATAN SEPERTI ORG

Gurun pasir Lancelin- saya amat kagum dengan gurun pasir yang sangat luas dan langit yang membiru...


Padang pasir berwarna putih, dan hampir tak ada apa-apa di sekelilingnya. Satu lokasi wajib sekiranya anda ke Perth. Lokasinya 1 jam 30 minit daripada Perth City sekiranya menaiki kereta.
MELUNCUR di atas pasir gurun antara pengalaman yang amat menarik sekali ... Saya lebih teruja untuk bercerita mengenai Lancelin. 












Bersama ibu tercinta menikmati suasana padang pasir dalam suaca yang sedikit dingin



Monument Hil
Monument Hil

Monument Hil
Diluar kawasan Monument Hil
Monument Hil






Fremantle Prison atau penjara Fremantle dibangun pada abad ke-19 dan fungsinya ... Salah satunya yang populer adalah Fremantle Prison.

Fremantle Prison adalah satu-satunya penjara di dunia yang dibangun oleh tahanan yang menghuninya. Warga lokal menyebut kota ini dengan nama: Freo
Lonely Planet, penerbit buku panduan perjalanan internasional, menobatkan Fremantle sebagai kota tujuan utama di 2016, menempati peringkat ketujuh dalam daftar 10 kota terbaik di 2016.


Rainbow Container di Perth Australia antara tempat unik wajib dikunjungi. Terletak di sekitar Fremantle, Perth Australia. Unik dan kreatif. Tak pernah terfikir pun nak buat susunan kontena macam ni. Diwarnakan dengan warna-warni seolah-olah pelangi, sebab tu dipanggil Rainbow Container. Hasil kerja seni Marcus Canning. 

Lebih popular kepada rakyat Malaysia setelah drama bersiri JANGAN  BENCI CINTAKU  dibuat pengambaraannya disini

cafe yang wajib gi makan


Sementara menunggu makanan dihidangkan kami sempat berposing

Kami amat bernasib  baik kerana royal










































Kat belakang itulah banglo yg kami sewa ada 4 bilik ruang sangat luas

Caversham Wildlife Park. Di sini merupakan zoo bagi haiwan-haiwan yang kita tak jumpa kat negara lain, yang hanya hidup di Australia sahaja.


Tempatnya bebas, tetapi ada jadual khusus untok kita beramah mesra dengan haiwan-haiwan. Contohnya dengan Koala pada jam 9.00 pagi, Wombat pada 9.30 pagi, dan ada pertunjukan penjagaan biri-biri dan lembu pada jam 10.00 pagi.

Di sini kita boleh beramah-mesra dengan Kanggaroo dan Wallaby sesuka hati. Nak peluk-peluk pun diorang tak kisah.
Kita juga berpeluang untok mencuba memerah susu lembu di sini.Pertunjukan mengikis bulu biri2 utk dijadikan baju sejuk






Koala ni sangat sensistif dan kuat merajuk... kami diajar cara membelai koala.. dilarang sama sekali suik kepala dia dan gosok badan dia guna tapak tangan dia sangat sensistif ...


Berpeluang gosok bulu dia tapi lepas tu terus dia merajuk nak masuk dalam kandang xnak jumpa kami dah... koala ooooh la koala

Kanggaro kat sini manja2 boleh pegang boleh peluk larat ngan tidak jerrr... yang best berlagak giler bagi makan pun nak xnak je dtg kat kita

ni museum dia ondaway nak ke desert 




Rehat jap sambil tunggu waktu makan tengahri
Pinnacles Desert terletak di Taman Nasional Nambung. Tempat ini berjarak sekitar 245 kilometer atau tiga jam perjalanan ke utara Kota Perth. Untuk menuju kawasan itu, dari Perth hanya boleh melalui akses Brand Highway menuju Carventas. Dari Carventas menuju Nambung National Park masih berjarak 16 kilometer.


Pinnacles adalah gurun pasir yang dipenuhi ribuan pilar-pilar batu kapur asli,  yang tersembul dari gurun pasir.





Anda teringin travel bersama kak zie?? 
Jangan tunggu lama lama , terus whatsapp kak ziee !! 
MAI MAI ! 


Comments